Головна

Мапа сайту

Контакти

Виробники

Відеоматеріал

Фотоматеріал

Планування


Україна, м. Дніпро, просп. Сергія Нігояна, 62 оф.414
+38(067)368-08-92; +38(050)265-51-25; e-mail:v.voichak@gmail.com

Прайси на обладнання

Вживане обладнання

Акції на обладнання

Спеціальні пропозиції

Новинки обладнання

Форуми

RSS канал

русский ◊ українська

Обладнання для СТО

Підіймачі автомобільні

Додаткове гаражне обладнання для СТО

Обладнання для ремонту вузлів та агрегатів

Лінія інструментального технічного контролю

Стенди геометрії коліс регулювання розвал-сходження

Діагностичні автомобільні сканери

Установки та стенди для обслуговування та очистки

Стенди та пристрої для тестування та ремонту

Додаткове спеціальне обладнання для ремонту

Шиномонтажні станки

Балансувальні станки

Додаткове обладнання для шиномонтажу

Витяжки вихлопних та зварювальних газів

Рихтувальні стенди Вимірювальні системи

Рихтувальний інструмент та приналежності

Фарбувально-сушильні камери

Додаткове обладнання для фарбування

Інфрачервоні сушки короткохвильові

Шліфувальний інструмент для підготовки до фарбування

Пульверизатори фарбувальні Пневмовитискачі

Професійне зварювальне обладнання

Спотери для відновлення вм'ятин кузову

Пневматичний інструмент

Ручний професійний інструмент для СТО

Фільтри для очистки та підготовки повітря

Обладнання для СТООрганізація робіт на СТО ◊ Розрахунок економічного потенціалу СТО

Розрахунок економічного потенціалу СТО


схема постів на СТО
Показання в таблицях дають ясну картину економічного потенціалу автосервісу в рік. У матеріалі нижче докладно описані всі розрахунки вкладення коштів і їх віддачі. Необхідно відзначити, що розрахунки відображають лише прибуток і витрати на придбання устаткування, заробітну плату, обслуговування обладнання. Крім того для повної картини чистого прибутку, необхідно врахувати кошти на податок, оплату в ПФ, оренду будівлі, комунальні послуги, опалення, заробітну плату адміністративному персоналу СТО і так далі.


Таблиця 1. Перший рік роботи СТО. Розрахунок 2013 рік.



Пост ремонту

Дохід поста, гривень

Кошти на купівлю обладнання, гривень

Витрата на обслуговування та роботу обладнання, гривень

Витрата на заробітну плату, гривень

Прибуток, гривень

Слюсарний пост

758 920,00
265 947,00
6 235,00
227 676,00
259 062,00

Шиномонтажний пост

245 440,00
43 395,00
35,00
73 632,00
128 378,00

Пост обслуговування

376 238,00
105 787,00
12,00
112 871,00
157 568,00

Пост діагностики

72 240,00
46 398,00
0,00
21 672,00
4 170,00

Разом

1 452 838,00
461 527,00
6 282,00
435 851,00
549 178,00


Таблиця 2. Наступні роки роботи СТО. Розрахунок 2013 рік.



Пост ремонту

Дохід поста, гривень

Кошти на купівлю обладнання, гривень

Витрата на обслуговування та роботу обладнання, гривень

Витрата на заробітну плату, гривень

Прибуток, гривень

Слюсарний пост

758 920,00
0,00
6 235,00
227 676,00
259 062,00

Шиномонтажний пост

245 440,00
0,00
35,00
73 632,00
128 378,00

Пост обслуговування

376 238,00
0,00
12,00
112 871,00
157 568,00

Пост діагностики

72 240,00
0,00
0,00
21 672,00
4 170,00

Разом

1 452 838,00
0,00
6 282,00
435 851,00
1 010 705,00

Розрахунок економіки автосервісу



Перше, що слід зауважити, усі роботи будуть прив'язані до нормогодини. Нормогодини - це одиниця часу виконання робіт з ремонту та обслуговування автомобіля.
На СТО нормогодини можуть встановлюватися по-різному. Це залежить від парку обслуговуваних автомобілів, від заробітної плати майстра, від витрат на обслуговування та роботу устаткування, від виду володіння майном, від виду оподаткування, від вкладених коштів у придбання обладнання, від проведення різних акцій для залучення клієнтів, від типу автомобіля: бюджетного або преміум класу та багато іншого.
Також на різний вид проведення робіт може встановлюватись різний показник нормогодини. Приміром, шиномонтаж і балансування коліс, в період міжсезоння, може встановлюватися менше, з метою залучення клієнтів.
Ціна нормогодини коливається в межах 150,00 - 400,00 гривень. Приміром, нормогодини на СТО встановлений 200 грн. Робота: заміна втулок заднього стабілізатора (доступ легкий без додаткової розбирання елементів підвіски). Час для заміни однієї втулки 0,20 нормогодини. Виходить 200,00 гривень * 0,20 нормогодини = 40,00 гривень за заміну однієї втулки.
Показники нормогодини на виконання робіт знаходяться в спеціалізованих програмах з ремонту, приміром Autodata або дилерських програмах по обслуговуванню автомобіля.
У даном матеріалі покажемо тільки витрати на обслуговування і забезпечення працездатності обладнання, а всі інші витрачені кошти на організацію СТО, кожен визначає сам виходячи з організаційних умов.

Розберемо економічні показники по постам



Умови розрахунку



У році без урахування вихідних та святкових днів 251 робочий день. Розрахунки будемо робити відповідно схематичного плану вище. На схемі показано розміщення обладнання в боксі і розподіл його по постах ремонту. За сприятливих умов і популярності СТО приймемо до розрахунку кількості виконаних нормогодин на один підйомник за робочий день 3 нормогодини (цей показник мінімальний, так як коливаються до 7 нормочасов, це залежить від виду та кількості робіт), на 4 підйомника відповідно 12 нормогодин. Разом, в рік маємо 12 нормогодин * 251 день = 3012 нормогодин ремонту або автомобілів.
Для зручності застосуємо розрахунки для 4 постів одночасно, це залежить від комплектації додатковим устаткуванням слюсарних постів не тільки підйомниками автомобільними, але і трансмісійної стійкою, пресом, пристроєм прокачування гальм, установкою заміни масла, верстатом проточки гальмівних дисків і так далі. Наведена вартість обладнання та інструменту в розрахунках відповідає якісним і надійним виробам від європейських виробників.



1. Слюсарний пост



Перелік робіт на слюсарному посту: ремонт підвіски, ремонт трансмісії, ремонт та обслуговування гальмівної системи, ремонт коробки передач, ремонт і обслуговування системи охолодження, ремонт та обслуговування системи живлення, ремонт і обслуговування вихлопної системи, ремонт рульового керування, проточка гальмівних дисків без зняття з автомобіля, заміна масла і технічних рідин. І для забезпечення вищеперелічених робіт потребуеється виділити кошти на придбання відповідного обладнання та інструменту.


Кошти на придбання необхідного обладнання та інструменту



1. Підіймач автомобільний електрогідравлічний, вартість 3650,00 євро * 4 штуки = 14600,00 євро.
2. Прес гідравлічний, вартість 745,00 євро.
3. Трансмісійна стійка, вартість 275,00 євро * 2 штуки = 550,00 євро.
4. Установка заміни масла в двигуні, вартість 490,00 євро.
5. Інструментальна візок з інструментом, вартість 450,00 євро * 4 штуки = 1800,00 євро.
6. Верстак інструментальний, вартість 410,00 євро * 3 штуки = 1230,00 євро.
7. Пристрій прокачування гальмівної системи та зчеплення, вартість 395,00 євро.
8. Електронний тестер гальмівної рідини, вартість 127,00 євро.
9. Верстат проточки гальмівних дисків, вартість 4240,00 євро.
Вартість в гривнях залежить від курсу євро. Приймемо курс 1,00 євро до 11,00 гривень.
Разом, маємо 24177,00 євро * 11,00 гривень = 265947,00 гривень.


Витрати на обслуговування і забезпечення працездатності обладнання



1. Підіймачі автомобільні.



Витрати на заміну масла один раз на рік 300,00 гривень * 4 штуки = 1200,00 гривень.
Витрати на електроенергію. Двигун 2,6 кВт * год, працює тільки на підйом до 1 хвилини, що одно витратам 0,043 кВт * година. При виконанні різного роду ремонту може працювати за зміну від 1 підйому до 7 підйомів. До розрахунків приймемо 5 підйомів за робочий день. Для виконання 5 підйомів одним підйомником витрати електроенергії рівняються 5 підйомів * 0,043 кВт = 0,215 кВт * година. Для чотирьох підйомників за один робочий день витрати електроенергії 4 * 0,215 кВт = 0,86 кВт * год, в рік витрати 251 день * 0,86 кВт = 215,86 кВт * год. Для виробничих організацій і СТО вартість одного кіловат електроенергії приблизно дорівнює 1 гривні. І тоді маємо витрати на роботу підйомників на рік 215,86 гривень (216,00 гривень)
Разом, для витрат на обслуговування і працездатність підйомників необхідно виділити кошти в розмірі 1200,00 + 216,00 = 1416,00 гривень на рік.


2. Верстат проточки гальмівних дисків без зняття з автомобіля.



Продуктивність двох різців 75 дисків або 18 автомобілів. В рік у відсотковому співвідношенні проточку дисків вимагають 10% автомобілів від загальної кількості, маємо 301 автомобіль для ремонту. Для забезпечення виконання проточки дисків 301 автомобіля потрібно 17 пар різців. Вартість пари різців 264,00 гривні, вартість 17 пар * 264,00 гривні = 4488,00 гривні на рік.
Витрати на електроенергію. Двигун 0,55 кВт * год. Процес проточки одного диска займає 30 хв, для одного автомобіля 2 години, для 301 автомобіля 602 години на рік. Витрати електроенергії рік 0,55 кВт * 602 год = 331,10 кВт, що дорівнює 331,10 гривням (331,00 гривня) в рік.
Разом, для витрат на забезпечення роботи верстата проточки гальмівних диском, необхідно виділити кошти в розмірі 4488,00 + 331,00 = 4819,00 гривень на рік.


Розрахуємо дохід від діяльності слюсарного дільниці в рік



Дохід від ремонту і обслуговування автомобілів на підйомниках 3012 нормочасов * 200,00 гривень = 602400,00 гривень.
Дохід від надання послуги проточки гальмівних дисків. Вартість проточки гальмівного диска без зняття з автомобіля 200,00 гривень. Зняття, установка і обслуговування супорта одного колеса 0,4 нормогодини, маємо 200,00 гривень * 0,4 нормогодини = 80,00 гривень, для чотирьох Супорт 4 * 80,00 гривень = 320,00 гривень. Для одного автомобіля зняття, установка і обслуговування супорт і проточка гальмівних дисків дорівнює 520,00 гривень. Для 301 автомобіля в рік маємо 301 автомобіль * 520,00 гривень = 156520,00 гривень.
Разом, 602400,00 + 156520,00 = 758920,00 гривень на рік.


Розрахуємо прибуток



Розрахунок буде проводиться від загального доходу за вирахуванням коштів на придбання обладнання, витрат на обслуговування обладнання, витрат на електроенергію і заробітну плату 30% майстрам автосервісу.
Разом, 758920,00 - 265947,00 - 1416,00 - 4819,00 - 227676,00 = 259062,00 гривень.
Отже, за перший рік організації та надання послуг з ремонту автомобілів прибуток складе 259062,00 гривень. За наступні роки прибуток складе 525009,00 гривень на рік.



2. Шиномонтажний пост



Кошти на придбання необхідного обладнання та інструменту



1. Шиномонтажний верстат, вартість 1620,00 євро.
2. Балансувальний верстат, вартість 1980,00 євро.
3. Домкрати, вартість 295,00 євро * 2 штуки = 590,00 євро.
4. Інструмент, вартість 345,00 євро.
Разом: 3945,00 євро * 11,00 гривень = 43395,00 гривень


Витрати на забезпечення працездатності обладнання



1. Шиномонтажний станок.



Витрати на електроенергію. Двигун 0,55 кВт*год. На розбортування-бортіровку одного колеса витратиться 30 сек, на 4 колеса 2 хвилини. Разом, 0,55 кВт * 2 хвилини = 0,018 кВт*година.
В період міжсезоння (березень, квітень, листопад, жовтень) продуктивність шиномонтажного ділянки виростає до 14 авто за робочий день. За 4 місяці (86 робочих днів) 14 автомобілів * 86 днів = 1204 автомобіля. Разом, маємо 1204 автомобіля * 0,018 кВт = 21,67 кВт*год або 21,67 гривень (22,00 гривень).
В інший період продуктивність скорочується, і роботи ведуться в основному по заміні одного двох коліс на автомобілі. Приймемо до розрахунку ремонт 8 коліс або 2 автомобілів за робочий день. Залишок робочих днів у році складе 165. Маємо 2 автомобілі * 165 днів = 330 автомобілів. Витрати 330 автомобілів * 0,018 кВт = 5,94 гривень. (6,00 гривень) за решту місяця.
Підсумовуємо витрати на електроенергію 22,00 + 6,00 = 28,00 гривень на рік.


2. Балансувальний верстат.



Витрати на електроенергію. Двигун 0,35 кВт*год. На балансування одного колеса витратиться 10 сек, на 4 колеса 40 сек. Разом, 0,35 кВт * 40 секунд = 0,004 кВт*година.
В період міжсезоння (березень, квітень, листопад, жовтень) продуктивність шиномонтажного ділянки виростає до 14 авто за робочий день. За 4 місяці (86 робочих днів) 14 автомобілів * 86 днів = 1204 автомобіля. Разом, маємо 1204 автомобіля * 0,004 кВт = 4,82 кВт або 4,82 гривень (5,00 гривень).
В інший період продуктивність скорочується, і роботи ведуться в основному по заміні одного, двох коліс на автомобілі. За зміну приймемо до розрахунку ремонт 8 коліс або 2 автомобілів за зміну. Залишок робочих днів у році складе 165. Маємо, 2 автомобіля * 165 днів = 330 автомобілів. Витрати 330 автомобілів * 0,004 кВт = 1,32 гривень (2,00 гривень) за решту місяця.
Підсумовуємо: 5,00 + 2,00 = 7,00 гривень в рік.


Розрахуємо дохід від діяльності шиномонтажного ділянки в рік



У зв'язку з великою конкуренцією шиномонтажних ділянок, рекомендується встановлювати середні ціни на роботи і змінювати їх залежно від періоду. Ціни коливаються від 35,00 гривень до 50,00 гривень за колесо. Приймемо до розрахунків середнє значення в 40,00 гривень. Сума за обслуговування одного автомобіля 160,00 гривень. без урахування витратних матеріалів (важки, латки).
Разом, в період міжсезоння: 1204 автомобілів * 160,00 гривень = 192640,00 гривень, інший період 330 автомобілів * 160,00 гривень = 52800,00 гривень, загальна сума 245440,00 гривень.


Розрахуємо прибуток



Розрахунок буде проводиться від загального доходу за вирахуванням коштів на придбання обладнання, витрат на обслуговування обладнання, витрат на електроенергію і заробітну плату 30% майстрам автосервісу.
Разом, 245440,00 - 43395,00 - 28,00 - 7,00 - 73632,00 = 128378,00 гривень.
Отже, за перший рік організації та надання послуг на шиномонтажній ділянці прибуток складе 128378,00 гривень. За наступні роки прибуток складе 171773,00 гривень на рік.



3. Пост обслуговування систем автомобіля



Кошти на придбання необхідного обладнання та інструменту



1. Стенд очистки та промивки інжекторів, вартість 2980,00 євро.
2. Установка промивання систем охолодження, вартість 1400,00 євро.
3. Установка заміни масла в АКПП, вартість 2410,00 євро.
4. Стенд промивки систем вприскування, вартість 2055,00 євро.
5. Тестер дизельних форсунок, вартість 522,00 євро.
6. Набір необхідного інструменту, вартість 250,00 євро.
Разом, 9617,00 євро * 11,00 гривень = 105787,00 гривень.


Розрахунок доходу і витрат при використанні обладнання для обслуговування систем



1. Стенд очистки та промивки інжекторів.



Витрати на електроенергію. Двигун 0,2 кВт*год. На процес очищення форсунок одного автомобіля потрібно 1 годину. Разом, 0,2 кВт * 1:00 = 0,2 кВт*год або 0,20 гривень.
Очищення форсунок автомобіля проводиться 1 раз на 40 - 50 тисяч кілометрів пробігу. Але цей показник залежить від чинників, таких як, неякісний бензин, присадки в паливі, і може зменшуватися до 30 тисяч кілометрів пробігу. Якщо автомобіль погано заводиться, в русі з'являються ривки, впала потужність, збільшився витрата палива, всі ці та багато інших чинників можуть бути наслідком засміченості сопла інжектора. На СТО при технічному обслуговуванні після пробігу 40 - 50 тисяч кілометрів або виявлення ознак засміченості інжектора, кожен автомобіль повинен пройти процес очищення. Як правило, 20% автомобілів із загальної кількості, вимагають очищення інжекторів.
Зробимо розрахунок витрат: на СТО обслуговуються в рік 3012 автомобілів, маємо 20% або 602 автомобіля, яким необхідно пройти очистку інжекторів. Разом, 602 автомобіля * 0,02 гривень = 12,04 гривень на рік за електроенергію.
Вартість процесу очищення форсунок складає 200,00 - 400,00 гривень. Це залежить від забрудненості сопла інжектора, від вартості таріровочной і промивної рідин. Приймемо до розрахунків 250,00 гривень.
Розрахуємо дохід, 602 автомобіля * 250,00 гривень = 150500,00 гривень.
Разом, маємо прибуток, 150500,00 - 12,00 = 150488,00 гривень на рік.


2. Установка промивання системи охолодження.



Витрати на електроенергію. Розрахунок витрат на електроенергію недоцільний, так як установка працює від мережі 12 вольт від АКБ автомобіля.
Промивка системи охолодження необхідна для безвідмовної роботи двигуна. Всі сучасні антифризи розраховані на роботу протягом 2 років або 50 тисяч кілометрів пробігу. Після закінчення даного терміну ця рідина втрачає велику частину своїх властивостей. І якщо роль хладагента зберігається, то властивості мастила і захисту від корозії до кінця експлуатаційного періоду значно слабшають, що може привести до поломки помпи або заклинювання термостата, а що утворилася накип на стільниках радіатора погіршує теплообмін рідини, що і призводить до її закипання, а відповідно до втрати потужності і поломки двигуна.
Зробимо розрахунок: на СТО обслуговуються в рік 3012 автомобілів, від загального числа 10% автомобілям необхідно провести промивання системи охолодження, 301 автомобіль.
Вартість процесу промивки системи становить 100,00 - 200,00 гривень. Приймемо до розрахунків 150,00 гривень без урахування промивних рідин.
Разом, маємо прибуток, 301 автомобіль * 150,00 гривень = 45150,00 гривень на рік.


3. Установка заміни масла в АКПП.



Витрати на електроенергію. Розрахунок витрат на електроенергію недоцільний, так як установка працює від мережі 12 вольт від АКБ автомобіля.
Використовуючи установку для заміни масла АКПП можна домогтися 100% заміни використаного масла на нове. При ручній заміні вдається поміняти 70% - 80% олії, а решта залишається в коробці передач.
Зробимо розрахунок: на СТО обслуговуються в рік 3012 автомобілів, 10% автомобілів використовують заміну масла в АКПП, 301 автомобіль.
Вартість процесу заміни масла становить 150,00 - 300,00 гривень. Приймемо до розрахунків 200,00 гривень без урахування нового масла.
Разом, маємо прибуток 301 автомобіль * 200,00 гривень = 60200,00 гривень на рік.


4. Стенд промивки систем вприскування.



Витрати на електроенергію. Розрахунок витрат на електроенергію недоцільний, так як установка працює від мережі 12 вольт від АКБ автомобіля
Промивка паливної системи також потрібна, як і очистка форсунок. Адже через її магістралі і механізми доставляється паливо до форсунок та інжекторів. Доцільно при обслуговуванні спочатку провести промивку паливної системи, а потім очищення інжекторів.
Зробимо розрахунок: на СТО обслуговуються в рік 3012 автомобілів, 20% автомобілям необхідно провести промивку системи живлення, 602 автомобіля.
Вартість процесу промивки становить 150,00 - 300,00 гривень. Приймемо до розрахунків 200,00 гривень без урахування миючих присадок.
Разом, маємо прибуток 602 автомобіля * 200,00 гривень = 120400,00 гривень на рік.


Розрахуємо загальний дохід



150488,00 + 45150,00 + 60200,00 + 120400,00 = 376238,00 гривень на рік


Розрахуємо прибуток від діяльності поста обслуговування



Розрахунок буде проводиться від загального доходу за вирахуванням коштів на придбання обладнання, витрат на обслуговування обладнання, витрат на електроенергію і заробітну плату 30% майстрам автосервісу.
Разом, 376238,00 - 105787,00 - 12,00 - 112871,00 = 157568,00 гривень на рік.
Отже, за перший рік організації та надання послуг на посту обслуговування прибуток складе 157568,00 гривень. За наступні роки прибуток складе 263355,00 гривень на рік.



4. Пост діагностики та ремонту електричної частини



Кошти на придбання необхідного обладнання



1. Сканер діагностичний для легкових автомобілів, вартість 3000,00 євро.
2. Стробоскоп, вартість 318,00 євро.
3. Тестери, Компрессометри, вартість 500,00 євро.
4. Різний спецінструмент, вартість 400,00 євро.
Разом, 4218,00 євро * 11,00 гривень = 46398,00 гривень.


Розрахуємо загальний дохід



Відмінна різниця поста діагностики від всіх інших постів, що його функція полягає у швидкому і точному виявленні відхилень в роботі двигуна і систем автомобіля з подальшим призначенням певного ремонту або очищення за допомогою іншого обладнання.
Вартість робіт на різні види діагностики різна, наприклад, комп'ютерна діагностика двигуна і систем автомобіля від 80,00 гривень до 200,00 гривень. Приймемо до розрахунку 120,00 гривень.
Зі всієї кількості автомобілів 3012 діагностику необхідно провести 20% автомобілів, 602 автомобіля.
Разом, 602 автомобіля * 120,00 гривень = 72240,00 гривень.


Розрахуємо прибуток



Розрахунок буде проводиться від загального доходу за вирахуванням коштів на придбання обладнання і заробітну плату 30% майстрам автосервісу.
Разом, 72240,00 - 46398,00 - 21672,00 = 4170,00 гривень.
Отже, за перший рік організації та надання послуг на посту діагностики прибуток складе 4170,00 гривень. За наступні роки прибуток складе 50568,00 гривень на рік.

Підготував Володимир Войчак